Pentru a evita orice fel de neplaceri cu privire la eventuale fraude bancare cu ocazia operatiunilor pe care le realizati in activitatea curenta, va recomandam sa fiti foarte atenti la urmatoarele:
· NU efectuați plăți către conturi noi pe care nu le-ați mai utilizat, pe baza unor instrucțiuni primite prin email şi fără să verificați mai întâi validitatea acestor conturi cu partenerii dvs, prin intermediul altor canale de comunicație care nu au legătură cu poșta electronică. Pe lipsa acestei verificări mizează infractorii, deci dacă o veți face, veți contracara cu succes tentativa de fraudă. Verificarea nu o faceți în niciun caz prin e-mail sau prin mijloace de contact sugerate prin intermediul poștei electronice – vă sfătuim să luați legătura în mod direct cu partenerii dvs, prin mijloace sigure și cunoscute (numere de telefon/fax pe care le-ați mai folosit în trecut);
· Verificaţi cu atenţie reputaţia cumpărătorului şi ce tranzacţii a efectuat în trecut (atunci când este posibil);
· Comunicaţi cu partenerul de afaceri şi pe alte canale nu doar pe email (ex. telefon, video-call), mai ales in cazul informarilor de modificare a contului bancar al partenerului;
· In situația în care ați efectuat o plată către un cont eronat, contactați urgent banca dvs. pentru a putea afla dacă mai sunt posibile demersuri de blocare/returnare a sumelor implicate;
· Evitati, pe cat posibil, sa folositi corespondenta electronica neprotejata pentru vehicularea informatiilor cu caracter comercial sensibil sau cu caracter confidential (coduri IBAN, parole, detalii de plata, etc.);
· Nu efectuaţi tranzacţii decât pe platformele cunoscute de intermedieri online. Verificaţi cu atenţie termenii şi condiţiile platformei care intermediază vânzarea. Informaţi-va cu privire la riscurile care pot apărea în urma unei astfel de tranzacţii;
· Nu este recomandat să accesaţi site-ul de Internet Banking al băncii dintr-un link primit pe email sau SMS;
· Întotdeauna navigaţi (scriind adresa în browser) pe siteul oficial şi folosiţi linkurile de acolo. Linkurile primite pe email vă pot redirecţiona către un site fals controlat de atacator. Acesta vă poate păcăli să introduceţi credenţialele de acces pe acest site fals controlat de atacatori;
· Nu răspundeţi e-mailurilor care par a fi trimise de banca emitentă, în care vă sunt solicitate datele sensibile ale cardului (număr card, data expirării, codul CVV2/CVC2, parola 3D Secure sau codul PIN) sub pretextul unor verificări, modificări, premii, culegerii de informaţii pentru respectarea unor modificări legislative etc.;
· Evitaţi pe cât posibil să urmaţi link-urile scurte (hxxp: //goo.gl/dBICml). Fără o verificare prealabilă, nu puteţi şti pe ce site va redirectionează acel link. Puteţi fi redirectionat spre un site compromis care găzduieşte aplicaţii malware;